BREAKING

Așteptat de milioane de șoferi români și străini, considerat de experți ca fiind cel mai important proiect ce trebuie finalizat în anul 2025

În România, proiectul autostrăzii A0, care include prima ocolire est-vest a Capitalei, este pe cale de finalizare, iar tronsonul din sudul Bucureștiului, între Bragadiru și A1, reprezintă o etapă cheie în acest proces. Acesta este considerat unul dintre cele mai importante proiecte ale anului 2025, având în vedere întârzierea de aproape doi ani și jumătate.

Recent, constructorul grec Aktor a reluat lucrările la Lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud, un tronson de aproximativ 18 kilometri care închide porțiunea sudică a variantei capitalei. Odată finalizat, acest tronson va permite șoferilor să circule pe autostradă de la A2 (București-Constanța) până la A1 (București-Pitești).

În prezent, lucrările sunt în grafic, constructorul anunțând că tronsonul va fi deschis în aprilie 2025. „Proiectul este în grafic pentru a respecta termenul de finalizare și deschiderea traficului, stabilite pentru data de 15 aprilie 2025, conform programului detaliat transmis Beneficiarului”, afirmă compania grecască.

În prezent, 77% din lucrările fizice au fost finalizate, iar 204.000 din cele 260.000 de tone de asfalt necesare au fost deja turnate. Restul de 54.000 de tone vor fi aplicate până în martie 2025. De asemenea, 30% din parapetele, sistemele ITS (Intelligent Transportation Systems), gardurile de împrejmuire și consolele pentru marcaje verticale au fost deja instalate, iar 350 din cei 600 de stâlpi de iluminat au fost montați.

Inițial estimată pentru deschidere în 2024, această secțiune a variantei sudice a fost considerată de specialiști „cea mai importantă autostradă” a momentului. „Este în continuare cea mai importantă și cea mai așteptată deschidere”, a declarat Ionuț Ciurea, directorul Asociației Pro Infrastructura. Conform acestuia, finalizarea acestui tronson este vitală nu doar pentru București, dar și pentru întreaga zonă de sud a țării, având un impact economic și social semnificativ.

„Dacă luăm în considerare toți oamenii care sunt negativ afectați în acest moment că nu există o legătură rapidă și modernă de a ocoli Bucureștiul, impactul va fi unul uriaș, vorbim de câteva milioane de oameni. Nu există în toată țara un proiect de finalizat mai important ca acesta în momentul de față, nu există alt ciot ca acesta de 18 kilometri care să aibă un impact mai mare, un impact imediat”, adaugă Ciurea.

Odată finalizat, acest tronson va permite mutarea traficului greu de pe actuala șosea de centură, lăsând-o liberă pentru uzul localnicilor. De asemenea, autostrada va sprijini afacerile și transporturile comerciale într-o zonă extrem de solicitată. „Traficul pe această zonă este enorm, există și trafic de Bulgaria, și traficul de Craiova, de Pitești spre Portul Constanța și invers. Este un missing link pe tot coridorul. Am și spus în 2024 că nefinalizarea ei este cel mai mare eșec”, explică reprezentantul Asociației Pro Infrastructura.

Detalii tehnice ale proiectului A0 Sud – Lotul 3:

  • Lungime: 18 km (DN6-A1), 1 nod rutier cu A1
  • Cost: 853 milioane lei (fără TVA)
  • Constructor: Asocierea Aktor – Euroconstruct Trading
  • Execuție începută în: noiembrie 2021 (proiectare avizată în octombrie 2021)
  • Stadiu (ianuarie 2025): aproximativ 77%
  • Contract semnat pe: 14 aprilie 2019 / Licitația începută în iulie 2017
  • Termen de finalizare contractual: 6 noiembrie 2023 (inițial noiembrie 2022)
  • Termen anunțat de constructor: aprilie-mai 2025

Related Posts