BREAKING

Atenție! S-au înmulțit tentativele de fraudă prin telefon

Marți, 28 ianuarie 2025, Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a emis un avertisment despre o nouă metodă de fraudă prin telefon care afectează tot mai mulți români. Infractorii se prezintă ca fiind reprezentanți ai Bursei de Valori București (BVB) sau ai SIF Muntenia, încercând să păcălească victimele printr-o serie de apeluri telefonice.

Această metodă de fraudă, denumită vishing, este una dintre cele mai recente înșelătorii folosite de infractori pentru a obține informații personale sensibile de la victime, în special datele bancare. Escrocii spun că sunt de la BVB sau SIF Muntenia și folosesc drept pretext acțiuni vechi deținute de victime din anii ’90, pe care acestea le-ar fi uitat. Aceștia pretind că acțiunile respective s-au apreciat în valoare, dar pentru a le vinde și a obține banii, victimele trebuie să furnizeze informații personale și să instaleze aplicații false pe telefoanele lor.

În fața acestei noi amenințări, Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a oferit recomandări pentru a ajuta românii să evite capcanele acestei fraude.

„Nu instalați aplicații sau programe la solicitarea apelanților, în special dacă vi se cere acest lucru în regim de urgență și cu explicații vagi; Nu furnizați niciodată telefonic date cu caracter sensibil (date personale, de autentificare, sau de carduri bancare), în urma unor apeluri suspecte, chiar dacă par a proveni de la instituții de încredere; Verificați întotdeauna autenticitatea apelurilor de la o autoritate sau instituție, printr-un canal de comunicare separat, în special dacă vi se solicită date cu caracter sensibil; Raportați astfel de apeluri către organizația a cărei identitate este folosită pentru a atrage atenția cât mai rapid asupra noilor scenarii folosite de atacatori în astfel de inițiative frauduloase; În cazul în care ați furnizat date de card, sesizați imediat banca, iar dacă ați fost păgubit, depuneți o plângere la Poliție (fizic sau la petitii@politiaromana.ro) și notificați DNSC (telefon 1911 sau platforma PNRISC: https://pnrisc.dnsc.ro/)”, se arată în recomandările DNSC.

Related Posts