BREAKING

DiverseEconomicSocialȘTIRI

Ei sunt românii care vor primi 1400 de lei pentru compensarea facturilor la energie: documentele necesare pentru a primii banii

Românii vulnerabili vor primi sprijin pentru compensarea prețurilor la energie un card în valoare nominală de 1.400 lei, care poate fi utilizat până la data de 31 decembrie 2023 și va fi acordat pe loc de consum/gospodărie vulnerabilă, în două tranșe, astfel:

– 700 de lei/semestru, se acordă în luna februarie 2023 pentru perioada 01.01.2023 – 30.06.2023;

– 700 de lei/semestru, se acordă în luna septembrie 2023 pentru perioada 01.07.2023 – 31.12.2023.

Cine sunt românii care primesc cardul cu bani de energie

Conform ordonanței nr. 166/2022, vor beneficia de măsură:

– pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi acordate în baza legilor cu caracter special cu vârsta egală sau mai mare de 60 de ani și ale căror venituri lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei, precum si pensionarii cu pensie de invaliditate, indiferent de vârstă și ale căror venituri lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei;

– persoanele – copii și adulți – încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri proprii lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei;

– familiile beneficiare de alocație de susținere a familiei;

– familiile și persoanele singure care au stabilit dreptul la venit minim garantat.

Sprijinul se acordă per loc de consum, astfel că, în gospodăriile cu mai mulți locuitori, venitul pe membru de familie trebuie să fie sub 2.000 lei.

Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, a explicat că acești bani vor fi destinați românilor care sunt racordați la sistemul centralizat de încălzire, informează Antena 3.

“Acest certificat de validare a datoriilor este specific numai pentru încălzirea în sistem centralizat. Pentru căldura de la bloc avem peste 190.000 de asociații de proprietari.

E nevoie de trei documente: cartea de identitate, cardul de energie și acest certificat de validare a datoriilor, care se prezintă oficiantului poștal.

Se eliberează apoi o dovadă privind operațiunile de servicii de mandat poștal”, a explicat ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş.

Related Posts