BREAKING

Românii se pot adresa în continuare cu încredere Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), în situaţia în care întâmpină dificultăţi în relaţia cu operatorii economici financiar-bancari

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB) a fost eliminat de pe lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor din România, iar până la clarificarea situației juridice a acestuia, consumatorii pot apela în continuare cu încredere la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) dacă întâmpină dificultăți în relațiile cu operatorii economici din sectorul financiar-bancar, a precizat ANPC într-un comunicat transmis marți, pentru AGERPRES.

„Afirmațiile lansate de CSALB în comunicatul din 20 ianuarie 2024 sunt nejustificate și nu reflectă realitatea, contravinând spiritului de colaborare ce ar trebui să caracterizeze relațiile între instituțiile ce au ca scop protejarea drepturilor consumatorilor. Conform legii, ANPC este autoritatea de stat responsabilă pentru prevenirea și combaterea practicilor care dăunează sănătății, securității, vieții și intereselor economice ale consumatorilor. În urma deciziei definitive a ÎCCJ, prin care CSALB a fost eliminat de pe lista entităților SAL, ANPC a informat imediat consumatorii români că pot în continuare apela cu încredere la ANPC pentru a rezolva problemele legate de relațiile cu operatorii economici din domeniul financiar-bancar, până la clarificarea situației juridice a CSALB”, a transmis ANPC.

Autoritatea a subliniat că demersurile sale nu afectează imaginea CSALB și nu influențează activitatea acestei entități. „Prioritatea noastră a fost și rămâne protecția drepturilor consumatorilor, precum și informarea corectă a acestora cu privire la modalitățile prin care pot sesiza situațiile neconforme cu reglementările în vigoare în relația cu operatorii economici”, a adăugat ANPC.

CSALB a acuzat ANPC de dezinformarea consumatorilor din sectorul financiar-bancar privind atribuțiile celor două instituții.

Aceste precizări vin după ce, luni, CSALB a avertizat consumatorii că au fost dezinformați în legătură cu recomandările ANPC, care sugerează că aceștia pot adresa reclamații prin Direcția de Soluționare Alternativă a Litigiilor (DSAL) din cadrul ANPC. CSALB a subliniat că soluționarea alternativă a litigiilor este un atribut exclusiv al său, în ceea ce privește problemele financiar-bancare dintre consumatori și bănci sau IFN-uri.

CSALB a fost înființat prin Ordonanța Guvernului 38/2015, în urma transpunerii Directivei 2013/11/UE a Parlamentului European privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum. Conform acestei reglementări, cererile de soluționare alternativă a litigiilor între consumatori de servicii financiar-bancare și instituțiile financiare pot fi rezolvate doar de către CSALB.

Între 2015 și 2018, CSALB a solicitat repetat Ministerului Economiei înregistrarea și deschiderea listei entităților SAL din România.

Related Posts